wieee

Sitter nu här med min nya fina dator som e fantastisk...
Massa bra finesser..Man kan lixom zooma in precis som man gör på iphone..med fingrana..ni som har en fattar vad jag menar=)
Tangentbordet e så skönt att skriva på så det e lite extra roligt att blogga=)

Börjar ju dra ihop sej mot fest nu oxå..Det ska bli roligt..Massa massa att fixa...

När jag kom hem idag stod det röda rosor på bordet..<3 My man is fantastic=)

Förra veckan var jag på 34:ans tyger och kollade på gardiner....Engagerade min granne Maria för att höra hur stora fönstren var..Vi uppskattade att 1,20 m skulle räcka..Men icke...
Efter att ha haft världens beslutsångest om vilka jag skulle köpa bestämde jag mej för ett par i vitt linne typ..
Gick tillbaka dagen efter för att byta...
-Tyvärr. 1,40 e slut...
- jaha...
Jag gick å kollade på hemtex men där fanns inga som föll mej i smaken...
Kom på den briljanta idén att jag syr egna...Köpte då 3 meter tyg å fick låna chefens symaskin...
När vi väl packat upp den där klumpen från 1800-talet inser vi att undertråden är rosa, vi har inga nålar och inget strykjärn...
-Men det kan ju inte vara så svårt å sy säger Oskar..
Nej det e väl inte så svårt, men med en symaskin äldre än sverige och rosa undertråd så det blir det nog inte så Fancy..
Tänkte att jag skulle höra med min privata sygumma Gun om hon kanske kunde hjälpa mej...Men skulle ju oxå bli jobbigt för då måste jag ta mej till rudsgården å lämna sen tar det några dgr innan dom e klara..Jag vill ju att det ska va klart nu, eller igår...
Idag på lunchen var jag å Joey på stan..Hon köpte sej ett par snygga gardiner på 34:ans..
Sen skulle vi ta en fika på nordells, på vägen dit slänger vi en blick in i skylten på butik annorlunda..
Å där, där hänger dom..Gardinerna...Vi går in å frågar om bredd...
-Den i fönstret e en meter...Men dom finnns i 1,20 å 1,40 oxå..
-Å har du 1,40 hemma?
-Ja, jag har 2 kvar tror jag...
-JAG SKA HA DOM!!!

Fatta vilken dag..Gardinerna e på plats, perfekt blev det...Ny dator som e awesome å blommor när man kommer hem...Detta e en bra dag..
Nu ska jag äta sen blir det vattengympa..=)

Trevlig kväll..

Ska installera allt å lägga in saker från min externa sen kommer det upp bilder på mitt nya boende..

Puss

Kommentarer
Postat av: Anna

Gardinerna!! =) Fixade bara köket idag, blidde fint :) Ja, upp med kort nu!

2010-03-08 @ 22:41:40
URL: http://krissil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0