Dag 1 Renovering

På lunchen skjutsade Gabby ut mej till färglagret...
-Hej! Jag har köpt ett hus och tänkt måla..
-Hej..Okej, vad är det du ska måla?
-öhhh, typ allt...Trapp, tak Väggar....typ?
-Okej då behöver du det här å det här å det här å ska måla det där 3 ggr å det där 2 ggr å där ska du bara använda den färgen fast du kan använda det där oxå fast det är bra om du använder den där först så sen kan du använda den där  å sen 3 strykningar av den...
-??okej, skriv upp det där på en lapp tack...

Iaf, kommer ut till huset...
Jag Pia Oskar å ola börjar med å grilla körv på en engångsgrill som vi får dränka i lacknafta för att få fyr på...Men körven blev go...Oskar klipper gräsmattan sen drar han å ola ut å springer...
Jag o Pia går in i sovrummet och tar en lookaround...
-Hmm, du kanske behöver dra bort lite tapet och spackla, säger Pia...
Ja det e klart som faan jag behöver det..Varför hade jag inte tänkt på det då?
Jag hade bara tänkt kasta ut lite papp på golvet å börja måla ja...
Å hon där supertjejen på färglagret borde väl ha antytt att det kanske behövdes?
Hon borde väl sett hur vilsen jag är å sagt att du behöver det där spacklet och dom där grejerna å det där till det?
Häpp, inte det nej...
Jaja, bra service ändå...Jag fick iaf all färg jag behövde....Och jag fick bra tips ang trappmålning...Hon ligger på plussidan...=)
(På tal om vilsen, väl ute i huset upptäcker vi att Oskar tagit på sej olika skor..haha)

Nu har iaf jag och Pia ryckt bort all tapet i sovrummet vardagsrummet och tapeten i trappen och hallen...Så imorgon när göbben köpt spackel, då kan vi spackla och ev måla en strykning...Å det vet jag vilken färg det var för det fanns bara en som jag skulle använda till väggarna=)

Någon som vill med å måla? Det e jämt gör roligt dä!

Nog om de...Nu ska jag skriva en handlingslista tills imorgon...

gnatt folkens


Kommentarer
Postat av: Emelinda

Duktiga du! Hade det inte varit flera timmars resa till er hade jag kommit o hjälpt till. Men jag väntar nog med att komma tills ni är klara och inflyttningsfest hägrar ist ;) PUSS

2010-07-07 @ 22:29:16
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0