Home sweet home...

Hemma efter en fruktansvärt lång bilresa...20 milos...

Matchen mot Skattkärr förlorade vi med 2-0...släpper in två mål dom första 12 minuterna..INTE BRA...
Jaja bara att ladda om till nästa match och inse att man inte kan stå å se på och vinna matcher....

Åkte från K-stad halv sju..Brum brum mot elverum...
Var nästan ingen trafik och riktigt bra väg men drygt drygt drygt...Var framme halv tio...
Åkte hem till DagErik och gjorde oss iordning...
DagEriks mamma körde sen in oss till "stan"/byn(hon var INTE blyg med gasen,jiiiises) till en kille som heter Frode..
Väl där var det en äkta norskfest...Precis som jag föreställt mej att det skulle vara..=).
Runt tolv raggade vi upp en russbuss och fick skjuts in till nattklubben styx..
Helt okej place...DagErik visade oss hur man lättast dricker upp en smirnoff ice på tre klunkar, inget att rekommendera!!!
Nattklubbaran där stänger halv fyra så både jag och Erika höll på att somna på slutet..
Fick skjuts hem i en very very nice bmw =) Höjdpunkten det...
Stannade på en mack där vi shoppade loss bland allt som inte sverige kan erbjuda, skruvar med smak tex...gud så gott...Och choklad med vit choklad i..mums...


Vaknade imorse med onaturligt lite skallebank, skönt...
Kollade lite på tv där det bara var 17:maj prat, suck..THANK GOD att vi inte firar våran nationaldag så seriöst här...
Ni andra får tycka det är jättekul men inte jag...
Hela resan hem såg vi folk som såg ut som amishpeople i sina folkdräkter...
Vann melodifestivalen gjorde dom oxå...Grattis....=)
Dåligt låt men det är ju inte mkt som är bra som sagt...
Jag trodde ju att alla äldre damer skulle rösta på greken som hade en alldeles för kort piké och försökte dansa magdans på ett annorlunda vis...

Hemresan gick smidigt  förutom Erika som försökte elda upp hela bilen när askan från ciggen flyger in bakom ryggen på henne...
-Aj vad varmt det är...Blöder det här eller?
-va??
-AJAJAJAJAJAJ det är varmt
-Vad håller du på med vart blöder det??
-GLÖDER, det är varmt på ryggen brinner det nånstans
-??? vad pratar du om
-AJAJAJ HJÄLP (skriker som en gris och kör nästan av vägen)
Jag rygger tag i Erikas tröja där det låg en fin liten glödhög från ciggen, det är ju det jag säger..sluta röka...
=)

Fick med mej lite kläder från K-stad oxå...Min man har ju sålt sin leksak nu så jag fick ett bidrag för att få handla lite...Tack baby=)
Köpte en jättesöt klänning, 2 par leggings, en tunika, en 70s tröja och en bikini...Fick presentkort från Ting å *Dan när jag fyllde år å hade bonuskort så det på Gina gick på 156 spänn, vilket tjän...=))
Idag på challa köpcenter hittade jag mej ett par billiga sandaler...
Gött med lite nytt..

Jo förresten, innan uppvärmingen på  matchen satt jag och skröt om hur bra mina skor har hållt..Hela förra säsongen och dom e fina å hela nu med, yeah right...Kollar ner och ser att vänsterskon spruvkit i hela sömmen, när hände det lixom...
Ingen rolig utgift...
Vill inte alls lägga 1500 på ett par fotbollspjuck nu...

Nej nu ska jag sova...Känns inte som jag varit ledig en minut den här helgen...skönt att man är ledig torsdag iaf...Men då är det golftävlig....

Sov sött...

Kommentarer
Postat av: Mli

Vilken helg gummsan.. måste ju säga att ja trodde nog aldrig att DU skulle fira 17 maj=) Strak jobbat!! =) Åh Erika.. hehe vad säger man.. Nu e det nog dax att sluta röka i bilen!! =)

2009-05-17 @ 22:36:58
URL: http://mamelie.blogg.se/
Postat av: Linda

haha erika är så skön. Kan verkligen höra henne i dialogen :-)

2009-05-20 @ 08:32:33
Postat av: Erika

Haha ja jag ska sluta röka helt....fan farligt det där =) men man förväntar sig lite hjälp när man skriker att det är varmt....men icke..=)blev ju inga direkta märken så jag får väl va nöjd för det=)

2009-05-22 @ 15:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0