Sthlm the greatest city

Stockholm...åhh jag vill verkligen bo här...I Looove it, Fantastiskt...

Åkte ju som sagt hit i Fredags med min jobbisar...Kvällen tillbringade vi på Goldwell studio där det var gratis dricka..farligt farligt...Men jag drack bara lite..=)

Lördagen var fullproppad med föreläsningar..
Den första med Cay Bond gav mej ingenting...Jag satt å sov mot Hannas axel varvat med att jag fick hyperventilera för att inte spy...(champagne e som sagt farligt)

Föreläsningen med Renata chlumska var helt fantastisk...Vilken människa...Vilken vilja!
Alla borde gå och lyssna på henne när hon berättar om sina äventyr...
Vi fick följa med på hennes resa runt Usa..
Hon har alltså cyklat och paddlat kajak runt HELA Usa...Förutom Alaska och Hawaii...
18000 km..Fattar ni???
Det tog henne över 430 dgr (kommer inte ihåg exakt) att ta sej runt..
Hon inspirerade verkligen...vill man så kan man...bara man ger sej faan på det och förstår att det bli tufft....
När man fick se bilderna när hon äntligen kom fram till sitt mål så blev man så rörd att tårarna var nära...Hela publiken var så tagen av denna fantastiska kvinna...
Helt otroligt...
www.Renatachlumska.se


Reclaim the 90s med Henrik Shyffert var oxå riktigt bra...Han e riktigt rolig...Han kallade inte sin show för föreställning utan mer som terapi..=)

På kvällen var det Sturecompaniet som gällde...
Dopo creatives visning var den bästa jag nånsin sett...Sjukt bra klippningar och färgkombinationer...
Nu ni alla vänner sprutar ideérna i mitt huvud..=)
Eftersom jag måste vara utvilad så åkte jag och Hanna hem vid halv tio..Hanna ville inte heller vara bakis..
Plus att jag köpt mej ett par nya pumps som dödade mina stackars fötter efter en timma så jag stod barfota hela visningen....
Innan vi drog till hotellet gick vi in på en kinarestaurang och köpte mat...När vi kom till hotellet upptäckte jag ju att dom skickat med pinnar...Fy faan vad dumt...varför ska man äta med pinnar...Jo för man får i sej lagom mängd mat då säger Hanna..Yeah right...Men får ju inte i sej nånting...Herregud vad dumt...Men men jag satte väl ihop dom där stickorna och skyfflade så gott jag kunde...Kan väl hålla med om att man kanske inte äter lika mkt som med bestick för man hinner ju bli så förbannad så man intalar sej att man e mätt....

Spratt upp åtta imorse..duschade och åt frukost...Sen knallade jag och Hanna till gamla stan och drack varm vit choklad...gott....
Hann ta nåt varv på stan oxå...Köpte en klänning på Gstar...skit snygg...verkligen en Linda klänning...mer som ett linne typ...

Nu sitter jag hos Per...Han lagade värsta thaimaten till mej förut...fint fint...
Nu sitter vi och spelar super mario bros 3...Shit vad svårt...kommer ihåg att jag var grym på det förr men nu dör jag hela tiden...Men jag skyller på sega knappar...
Vid tio kommer Erika så då ska vi hämta henne på stationen....

Hoppas alla mina vänner har haft kul under mârten...Själv är jag inte ett dugg ledsen för att ha missat det....
Vi festar ihop när jag kommer hem....=)

Tack Johan för att du tagit hand om mina djur under helgen...
Tack Cecilia för att du tar Gizmo under veckan....

Kommer ladda upp bilder när jag kommer hem...har ingen sladd med mej...

Nej nu ska vi fortsätta spela...=)
Jag e självklart Mario....

Tomorrow is the D day

Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Lycka till imorgon!! Även om jag tycker det är idiotiskt.



Nej usch & fy för Sthlm. Så glad att slippa det där stället. Har nog inte varit där sen 06 när jag jobbade som tågvärd tror jag.

2008-10-05 @ 20:25:31
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänker på dig gumman, =) Lycka till, hälsa Erika oxå!

2008-10-06 @ 10:45:24
Postat av: Lina

Lycka till! Tänker minsann på dig idag. :)

Kraaam

2008-10-06 @ 11:06:32
Postat av: Bimboza aka Anna

Lycka till nu!! :)



Jag tänker på er! =)



KRAM

2008-10-06 @ 16:23:46
URL: http://bimboza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0